Topul agentiilor de turism din Romania in 2012

publica din nou Top 500 de agentii de turism, de data aceasta pe 2012.

Vrajitorul.eu publica din nou Top 500 de agentii de turism, de data aceasta pe 2012.
Va invit sa-l consultati aici , iar daca vreti sa il comparati il gasiti si pe cel de pe 2011

 
Ce remarcam:
– La solicitarea Eurolines (touring europabus romania srl) acestia au fost adaugati in top clasandu-se pe locul doi. As aprecia ca nu sunt a doua agentie de turism din Romania, o mare parte din cifra de afaceri fiind generata de transportul rutier de calatori cu autocarul prin reteaua Eurolines. Divizia de travel (TUI TRAVEL CENTER / Aerolines ) nu cred ca acopera mai mult de 50% din Cifra de afaceri.

– Paralela 45 intra in top 3 cu o crestere a cifrei de afacere de la ~27 milioane ron la 127 milioane in 2012, modificarea este datorata cel mai probabil raportarii cifrei de afaceri la total incasari si nu doar la comision cum procedau pana acum.


– Pozitia Vola.ro si HotelAir(compania care opereaza sistemul de rezervari HotelCon) se mentine, iar randamentul HotelAir este cel mai bun la nivel de angajat. Tehnologia in turism incepe sa-si faca simtita, fiecare angajat HotelAir a adus in medie un rulaj de 1.5 milioane EUR!

– Din primele 15 companii media marjei profitului este in jurul a 1%. Performerii sunt companiile de specializate pe zona Corporate (Business Travel, Olimpic International si Concept Consult) avand marje de peste 2%, chiar 5% in cazul Business Travel.

– In ceea ce priveste pierderile in top, Happy Tour a intrat pe pierdere, la fel si Prestige iar ParAvion isi continua pierderea inregistrata in ultimii 3 ani (inca de la infiintare in 2010).
Este doar o conicidenta ca cele 3 companii care fac parte din Happy Tour Group detinut de GED Eastern Fund II sunt singurele companii din top 20 care inregistreaza pierdere?

– Mai este o surpriza falimentul Kara Travel in conditiile in care in 2012 cifra de afaceri a fost 30% din cifra de afaceri din 2011?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *