PFA – Norma de Venit Programare – Infiintare

Sunt foarte multe resurse pe web despre PFA cu sau fara norma de venit, fiscalitate si contabilitate dar nu am gasit nici o resursa completa si actualizata.

O sa incerc sa fac aici nu neaparat un ghid ci o istorie a problemelor si solutiilor care au aparut in martie 2011 la infiintare PFA cu norma de venit in Sector 1 Bucuresti. Asta pentru ca in fiecare luna se schimba ceva si fiecare administratie fiscala decide cum interpreteaza legea sau stabileste ce norme de venit considera.

Infiintarea

Am facut-o prin Reinvent Consulting , Infiintare PFA – 490 RON (include taxele la Registru, onorariul si TVA).

Nu stiu cat m-ar fi costat fara probabil onorariul lor este undeva la 200-300 RON dar am scapat de cozi si nelamuriri.

Acte necesare:

  • Copie carte identitate
  • Copie legalizata dupa dovada de proprietate
  • Extras de carte funciara in original, in termen de valabilitate,
  • Certificat de atestare fiscala in original, in termen de valabilitate sau extras de carte funciara dar daca aveti intabulare la apartament e suficienta o copie a acesteia.
  • Contract de comodat in trei exemplare daca nu sunteti proprietarul sediului
  • Acordul Asociatiei de proprietari/locatari
  • Documente care atesta pregatirea/experienta profesionala (copie carte de munca, autorizatie de la locul de munca cu privire la post si durata ocuparii acestuia)
  • Copie dupa diploma/acte de studiu/atestate (care sa aiba legatura cu obiectul de activitate ce urmeaza a fi desfasurat) – dovada calificarii in domeniul de activitate urmarit
  • Contract de comodat
  • Specimen de semnatura (unii notari cer intai rezervarea de denumire, dar puteti face specimenul si in avans daca sunteti siguri ca nu mai exista o persoana fizica autorizata cu acelasi nume ca al vostru. Puteti verifica pe www.vrajitorul.eu )
  • In cazul in care imputerniciti pe cineva sa se ocupe cum am facut eu e nevoie si de o procura notariala catre acestia

Legat de studii schema este simpla:

Facultate cu specific (Automatica, Cibernetica, Informatica etc)

6201-Activitati de realizare a soft-ului la comanda (software orientat client); 6202-Activitati de consultanta în tehnologia informatiei;
6203-Activitati de management (gestiune si exploatare) a mijloacelor de calcul

Atestat de programator(cel care se obtine in liceul) si experienta in munca pe post de ajutor programator

6209-Alte activitati de servicii privind tehnologia informatiei

Acum abia incep nelamurirle la partea efectiva de depunere de declaratii , plati de taxe,  deschidere conturi bancare si altele.

Revin cu detalii pe masura ce le aflu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *